قالب وبلاگ

سرویس جدید یاهو، آمارگیر وب سایت!
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

شرکت یاهو، سایت سرویس دهنده تحلیل و آمار IndexTools را خریداری نمود. حدودا 1 هفته بعد از این ماجرا نیز، Dennis Mortensen در وبلاگ خود خبری را مبنی بر اعلام تمایل مدیران یاهو برای رایگان کردن این سرویس منتشر کرد. این تصمیم یاهو به احتمال زیاد در پی ارائه خدمات رایگان سرویس های مشابه گوگل و مایکروسافت اتخاذ شده است. همانطور که می دانید، سرویس Analytics شرکت گوگل (که در سال 2005 تاسیس شده است) از جمله سرویس هایی است که بسیاری از سایت ها و وبلاگ های مطرح برای تحلیل آمار سایت خود از آن استفاده می کنند و حالا پیدا شدن رقیب جدید و پر خطری مانند یاهو شاید زنگ خطری برای این شرکت بزرگ باشد.

IndexTools که تا قبل از این، خدمات تحلیل داده های وب سایت های خود را با قیمتی بین 49 تا 290 دلار ارائه می داد، هم اکنون کلیه این سرویس ها را به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران عضود خود قرار داده است. بنا به گفته Mortensen تعداد این کاربران به عددی بالغ بر 3000 مشتری می رسد. بنابر این، در حال حاضر سرویس دهی رایگان تنها در اختیار کاربران عضو سایت است و به زودی (به احتمال زیاد در آپدیت بعدی نرم افزار این سایت) باید منتظر ارائه سرویس دهی رایگان به کلیه کاربران سرارسر دنیا از طرف یاهو باشیم.

بی شک این یک توسعه مهم در صنعت تحلیل و داده های آماری وب سایت هاست اما اهمیت این توسعه برای شرکت یاهو چیزی فراتر از این است. مطمئنا اگر یاهو موفق به جلب نظر صاحبان وب سایت ها و وبلاگ ها برای استفاده از خدمات رایگان سیستم آماری خود شود (که کاری نه چندان آسان به نظر می رسد)، می تواند اطلاعات زیادی را در مورد سایر اهدافی که مد نظر دارد به دست بیاورد. باید دید تاثیر این ایده جدید یاهو برای جذب کاربران جدید چه عکس العملی را از طرف شرکت های گوگل و مایکروسافت به همراه خواهد داشت.

به نظر شما آیا این مسئله بر روی پیشنهاد مایکروسافت مبنی بر خرید یاهو و سایر این مباحث نیز تاثیر گذار خواهد بود؟! اصلا خرید سایت IndexTools چقدر می تواند به پیشنهاد مایکروسافت مربوط باشد؟!





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1232
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: